fbpx

STRATEGISK MARKNADSFÖRING

Tillsammans benar vi ut kärnan i er verksamhet, sätter ord på vad som är er drivkraft och hjälper er skapa vägar framåt.
På marknadsföringsspråk heter det varumärkesarbete och innehåller varumärkesplattformar och kommunikationsstrategier som vi tillsammans framställer i form av möten och workshops.

NÄR NI VET VART NI ÄR PÅ VÄG - GÅR DET FORTARE ATT NÅ MÅLEN!

WHY: Vad är det som du går igång på, som triggar dig? Varför gör du det du gör, vilken är din drivkraft, vad motiverar dig?

HOW: Hur tycker du att ditt erbjudande och arbetssätt skiljer sig från andras? Kan du koppla det till din person, din erfarenhet, kompetens och din drivkraft?

WHAT:
Försök berätta vad du säljer så konkret och enkelt det bara går. Vad är det som står i skyltfönstret till din butik (om du är med på metaforen) och vad får kunden för nytta och glädje av det du säljer?

En varumärkesplattform är ett verktyg för att ta strategiska beslut om utveckling av
verksamhet, organisation och kommunikation.

Den kan innehålla delar som:
• Utmaningar, syfte och mål
• Varumärkets kärna/löfte
• Positionering och målgrupper – formella och funktionella
• Vision, idé och vägledande principer
• Budskap – övergripande samt stödjande och argument
• Konsekvensanalys, strategiska riktlinjer och rekommendationer
• Kommunikationskoncept

Att ta fram marknadsförings- och
kommunikationsaktiviteter som bygger på och speglar innehållet i varumärkesplattformen.

För vem ska vi vara kända för vad? 
Kommunikation som berör rätt mottagare vid rätt tillfälle och på rätt sätt.

 

Kommunikationskonceptet är en grundläggande idé som all kommunikation kring varumärket kan utgå från.
En ton, en attityd och ett uttryck som känns igen mellan enheterna.

Kommunikationskonceptet ska:
Spegla affärs- och verksamhetsidén
Spara tid och pengar för avsändaren
Skapa ramverk både internt och externt
Underlätta för mottagaren